06 april 2005

Mail til CanalDigital.

Har ikke kundenr mitt tilgjengelig her, men regner med dere kan finne det på mitt navn, evt adressen xxxxx xxx 5005 Bergen
Skriver til dere for å informere dere om at den nye kanalen "Voice" som har vært sendt på visningskanalen i det siste blir sendt med synkroniseringsproblemer mellom lyd og bilde. Mer spesifikt; Lyden kommer ca 3 tiendeler etter bilde. Dette er irriterende å se på.

En annen ting er at alle kanalene sender med høyre og venstre lydkanal byttet om. Jeg har nå feilsøket problemet så godt jeg kan hjemme hos meg og kommet til den konklusjon at problemet må ligge i sendingen. Da jeg ringte inn ang problemet på deres kundeservicenr fikk jeg beskjed om at jeg skulle sjekke med andre abonnenter i mitt område. Jeg føler ikke det er innenfor mitt ansvarsområde og spørre deres kunder om de har samme problem som jeg, og vil derfor anmode dere om å undersøke saken nøyere.

TVNorge sendingene er forstyrret av en voldsom "hvisling" på S'ene. Dette fikk jeg vite var et kjent problem, men at jeg kunne søke inn Oslo's TVNorge som en løsning. Skal se nærmere på dette når jeg kommer hjem. Som en fotnote her må jeg jo nesten kommentere at jeg synes det er svakt at et kjent problem ikke kan rettes selv om det er lokalt.

Ang prisøkningen og kanalutskiftningene registrererer jeg at dette er det lite og gjøre med og at det tilbudet jeg bant meg til da jeg tegnet abonementet blir forandret. For min del ikke til det bedre, men her må jeg vel bøye meg for flertallet. Fint hvis dere kan dokumentere prisøkningen da jeg ikke klarte å lese meg til grunnen til denne. "Vi vil gjerne tjene mer penger" er her en lite akseptabel dokumentasjon. Ei heller "driftskostnader" da dette burde vært kalkulert da jeg tegnet abonementet.

Ser fram til svar fra dere, på deler eller hele denne mailen. Mvh Steinar Xxxxxxxx Xxxxxx

4 Kommentarer:

At 06 april, 2005 18:38, Blogger Steinar said...

Vi takker for din henvendelse "Kunde Steinar Xxxxx Xxxxx".
Vi har registrert denne med følgende saksnummer: (ReTag:xxxxxx)
Vennligst ta vare på saksnummeret ditt dersom du tar kontakt med oss
igjen, slik at vi kan hjelpe deg så snart som mulig.

Henvendelsen din vil bli behandlet fortløpende hos oss,
grunnet stor pågang kan dette ta inntil 2 virkedager.

Dersom du ønsker å legge til ytterligere kommentarer til henvendelsen
din, så
kan du svare på denne e-post meldingen ved å trykke Svar-knappen (Reply) i
mail-leseren din. Du må da beholde den øverste ID linjen slik at vi kan
knytte
kommentaren til den opprinnelige henvendelsen din.

Ønsker du å kontakte oss pr. telefon, kan du ringe vår kundeservice på
telefon 06090. Våre telefonåpningstider er som følger:

Mandag - Fredag 08:00 - 23:00
Lørdag 10:00 - 18:00


Med vennlig hilsen
Canal Digital Norge AS
Kundeservice

-------------------------------------

 
At 06 april, 2005 21:17, Blogger Arnztein said...

hehe.. Glede meg te å få hørra fortsettelsen!!
Blir det snart filmkveld eller någe?.. Klar for å få et sosialt liv igjen itte påskeferien!
-a-

 
At 06 april, 2005 21:25, Blogger Steinar said...

Ja, dette kan bli spennende :) Filmkveld er jeg klar for når som helst :) Bare å si fra :)

 
At 07 april, 2005 14:23, Blogger Steinar said...

Hei!

Takk for henvendelsen din.

Vi velger å besvare siste del av mailen din først. Prisøkningen dekkes
under abbonementkontraktens punkt 3: Pris og betalingsvilkår.
Endringer som foretas med bakgrunn i valg av ny grunnpakke er grunnet
justering av abonnementsvederlaget(service og modernisering av nettene).

Grunnlaget for å gjennomføre kanalvalg er i hht. lovens føringer i
Kringkastningslovens paragraf 4 "undersøke hvilke kringkastingsendinger
abonnentene ønsker formidlet i kabelnettet".

Når det gjelder lydproblemene du har på visningskanalen må vi sende en
feilmelding på dette. Dette gjelder også de andre problemene som har
oppstått. Vi beklager det inntrufne. Det er vanlig å spørre kundene våre
om de vet om f. eks. nabo har samme problem. Da vet vi om dette er en
større feil. Vi har full forståelse av at du ikke føler dette som ditt
ansvarsområde. Vi har nå sendt en melding til teknikker som vil se nærmere
på saken. Vi håper at feilen snart blir rettet.

Ønsker du ytterliger opplysninger så ser vi frem til å høre nærmere fra
deg.

Med vennlig hilsen
Canal Digital Kabel TV AS

Xxxxx-Xxxxx Xxxxxxxx
Kundebehandler
Henvendelsen din har referansenummer: (ReTag:xxxxxx)

 

Legg inn en kommentar

<< Home