Mail til CanalDigital.
Har ikke kundenr mitt tilgjengelig her, men regner med dere kan finne det på mitt navn, evt adressen xxxxx xxx 5005 Bergen
Skriver til dere for å informere dere om at den nye kanalen "Voice" som har vært sendt på visningskanalen i det siste blir sendt med synkroniseringsproblemer mellom lyd og bilde. Mer spesifikt; Lyden kommer ca 3 tiendeler etter bilde. Dette er irriterende å se på.
En annen ting er at alle kanalene sender med høyre og venstre lydkanal byttet om. Jeg har nå feilsøket problemet så godt jeg kan hjemme hos meg og kommet til den konklusjon at problemet må ligge i sendingen. Da jeg ringte inn ang problemet på deres kundeservicenr fikk jeg beskjed om at jeg skulle sjekke med andre abonnenter i mitt område. Jeg føler ikke det er innenfor mitt ansvarsområde og spørre deres kunder om de har samme problem som jeg, og vil derfor anmode dere om å undersøke saken nøyere.
TVNorge sendingene er forstyrret av en voldsom "hvisling" på S'ene. Dette fikk jeg vite var et kjent problem, men at jeg kunne søke inn Oslo's TVNorge som en løsning. Skal se nærmere på dette når jeg kommer hjem. Som en fotnote her må jeg jo nesten kommentere at jeg synes det er svakt at et kjent problem ikke kan rettes selv om det er lokalt.
Ang prisøkningen og kanalutskiftningene registrererer jeg at dette er det lite og gjøre med og at det tilbudet jeg bant meg til da jeg tegnet abonementet blir forandret. For min del ikke til det bedre, men her må jeg vel bøye meg for flertallet. Fint hvis dere kan dokumentere prisøkningen da jeg ikke klarte å lese meg til grunnen til denne. "Vi vil gjerne tjene mer penger" er her en lite akseptabel dokumentasjon. Ei heller "driftskostnader" da dette burde vært kalkulert da jeg tegnet abonementet.
Ser fram til svar fra dere, på deler eller hele denne mailen. Mvh Steinar Xxxxxxxx Xxxxxx