18 juli 2005

Nyt sola, snart forsvinner den...

Hørt den før? Hvorfor er det slik at alle tabloid avisene skriver om at "Nå er det de siste dagene med sol... for alltid!" Fort deg ut. Lev nå. Kanskje er det allerede for sent?

Selv om de aller fleste av oss sikkert hadde hatt godt av å leve litt mer i nuet, tror jeg allikevel at dette kravet til umiddelbar tilfredstillelse er noe som kjennetegner vår generasjon. Og ikke på en god måte.

Arbeidsgivere sliter med å ansette oss fordi vi er ubrukelige i "teamwork". Hvis ikke vi får skryt/bonuser umiddelbart blir vi lei og "utbrente" med en gang. Selv om det vi skal oppnå er over tid, og det er hele teamet som oppnår det, er refrenget: "Jeg vil ha mitt. NÅ! Jeg har jo tross alt fortjent det?"

Er det rart vi er vanskelige å ha med å gjøre?

Hva har så dette med sola å gjøre? Aner ikke. Det var bare denne overskriften som fikk meg på tanken. Og som vanlig så hadde jeg ingen anelse om hva jeg skulle skrive før jeg var ferdig.

Men nok om det, nå tror jeg at jeg har gjort meg fortjent til en is. NÅ!

-www.steinar.tk-

5 Kommentarer:

At 19 juli, 2005 12:00, Blogger Torbjørn said...

Huff ja. Vi vil ha sol i bryllupet!!!

 
At 19 juli, 2005 12:01, Blogger Steinar said...

Jaja, regn i sløret betyr lykke og alt det der. Du gifter deg jo på Vestlandet, gjør du ikke? Hva kan du forvente? ;)

-www.steinar.tk-

 
At 20 juli, 2005 23:04, Blogger Lars said...

Kan bekrefte at Irene og Håkon giftet seg i småtrist vær, men at bryllupet likevel ble en super dag! Bra innlegg forresten Steinar. Du burde fått blogg-honorar for den!

 
At 22 juli, 2005 15:40, Blogger Torbjørn said...

Ja du kan så si. Man blir vel gift uansett, men greia er at vi har planlagt mye av det som skal skje i hagen på hotellet. Og da er det litt kjipt hvis det regner...

 
At 23 juli, 2005 17:05, Blogger Maria said...

Ja men d e klart at d blir sol! ;-)

 

Legg inn en kommentar

<< Home